Czy Polacy lubią amerykańskie marki odzieżowe? cz. 1

Nie trudno zauważyć, że na polskim rynku odzieżowym znajduje się wiele marek pochodzących ze Stanów, lecz jest to zaledwie niewielki procent w stosunku do ich liczby na rodzimym gruncie.

Najlepiej wiedzą o tym osoby regularnie wyjeżdżające do USA lub posiadające tam rodziny, które robią zakupy w ich imieniu. Pamiętajmy o ponad jedenastomilionowej polonii amerykańskiej, dzięki której produkty z metką USA są popularne. Trudno jest określić, które z marek są najpopularniejsze w naszym kraju.
Na ulicach zauważyć można produkty firm, takich jak:

    • Tommy Hilfiger (marka łącząca młodzieńczą zadziorność z klasyką);
    • okulary Ray-Ban (które wypłynęły na rynki światowe dzięki modelowi Aviator, stworzonym na potrzeby armii Amerykańskiej);

    • buty Timberland (nieprzemakalne, wytwarzane w zgodzie z naturą, utożsamiane z podróżami);
    • ubrania firmy Calvin Klein (eleganckie i proste kroje, marka znana z kontrowersyjnych kampanii marketingowych);

    • Converse (model All Star rozpowszechniony wśród młodzieżowych subkultur, symbol buntu);

  • czy Vans (konkurent Converse, z linią Authentic) i inne.

Można by jeszcze długo wymieniać, jednak zwrócę teraz uwagę na fakt, że niektóre z brandów posiadają sklepy w Polsce, jednak ceny u nas są wyższe, a wybór znacznie mniejszy. Wiele nowości dociera z opóźnieniem lub nie pojawia się w ogóle.

Monitorując ubraniowe zakupy naszych klientów na platformie USBOX, chcielibyśmy przedstawić krótką listę najczęściej wybieranych firm:

Tommy Hilfiger, DKNY, Vera Wang, Calvin Klein, Ralph Lauren, Marc Jacobs, Free People, GAP, Abercrombie & Fitch, Aeropostale, American Eagle, Urban Outfitters, Forever 21, Free People, Old Navy, Banana Republic, Ann Taylor, Anne Klein, Michael Kors, J. Crew, Liz Clairborne, Kate Spade

Lista ta nie jest pełna, ale wystarczająca do określenia preferencji Polaków.