Gwarancje / reklamacje

Firma USBOX świadczy dla zamawiających usługi logistyczne obejmujące dostawę przesyłek z USA/Kanady do Polski. Umowa kupna-sprzedaży zawierana jest pomiędzy dostawcą w USA/Kanadzie (np. sklepem internetowym) a kupującym. USBOX bierze odpowiedzialność za dostawę logistyczną przesyłek od momentu, kiedy pojawiają się w magazynie w USA/Kanadzie do chwili dostarczenia ich do zamawiającego. Nie bierzemy odpowiedzialności za zawartość przesyłek oraz ich zgodność z zamówieniem. Możemy natomiast wspomóc logistykę dostawy produktów reklamowanych do sprzedawcy.

Sprzedający w USA/Kanadzie zobowiązany jest do przestrzegania poniższych form gwarancyjnych:

  • odpowiedzialność w ramach tzw. express warranty (m.in. za wady towaru) – odpowiada za to sprzedawca. Każdy stan osobno określa czas przeznaczony na zgłoszenie reklamacji. Sprzedawca, opisując produkt w określony sposób (np. wskazując konkretne parametry), automatycznie kształtuje zakres gwarancji express warranty. Z kolei opinie i rekomendacje sprzedawcy nie mają wpływu na tę gwarancję;
  • odpowiedzialność w ramach tzw. implied warranty (za przydatność, ogólną lub w konkretnym celu) – odpowiada za to sprzedawca. Każdy produkt, nawet sprzedawany bez pisemnej gwarancji, ma dzięki prawom stanowym tzw. niepisaną gwarancję (implied warranty). Oznacza to, że każdy produkt powinien spełniać przewidzianą funkcję. Niepisana gwarancja chroni konsumenta również wtedy, gdy usterka jest tylko kosmetyczna;
  • gwarancja w ramach tzw. extended warranty (odpowiednik polskiej gwarancji). Dotyczące jej szczegóły zawarte są w dokumencie gwarancyjnym albo w regulaminie sklepu. W praktyce będzie to gwarancja udzielana przez producenta. Jeżeli wskazuje on, że towar kupiony w USA/Kandzie jest objęty gwarancją poza USA/Kanadą, to możemy złożyć reklamację w trybie określonym również w dokumencie gwarancyjnym. W praktyce większość producentów dzieli swoją ofertę według regionów świata, wyodrębniając „terytoria gwarancyjne” – gwarancja na towar obowiązuje jedynie na tym wskazanym obszarze. Oznacza to, że towaru kupionego w USA/Kanadzie nie możemy w ramach gwarancji naprawić w Polsce.

 

Uwaga 1: Przy wyborze produktu zwróć uwagę, czy udzielana jest gwarancja „world guarantee”, która pozwala na korzystanie z serwisu producenta na terenie Polski.

Uwaga 2: Informacja, jak zgłosić reklamację czy jak odesłać towar, powinna znajdować się na stronie sklepu, dlatego warto kupować tylko w takich sklepach, które informują o procedurze reklamacyjnej. Dobrze jest też dokładnie zapoznać się z regulaminem sklepu.

Uwaga 3: Kolor produktu, jaki widzisz na swoim monitorze, może odbiegać od rzeczywistego koloru przedmiotu. Obraz na monitorze zależy od jakości wykonania zdjęcia, odwzorowania kolorów Twojego monitora czy klasy karty graficznej, w jaką wyposażony jest Twój komputer.

Stany Zjednoczone Ameryki składają się z 51 stanów. Prawo Konsumenckie może różnić się pomiędzy poszczególnymi stanami. Jeśli reklamujesz produkt, dowiedz się, w jakim stanie zarejestrowana jest spółka będąca właścicielem sklepu czy firmy, z którą przeprowadzasz transakcję kupna-sprzedaży.

W przypadku odesłania produktu do USA/Kanady możesz liczyć na wsparcie naszego Biura Obsługi Klienta, które udzieli Ci również informacji na temat ewentualnych kosztów oraz terminów obsługi.

Przed wykonaniem przez nas usługi importu mają Państwo możliwość odstąpienia od umowy.