Firma USBOX świadczy dla zamawiających usługi logistyczne obejmujące dostawę przesyłek z USA/Kanady do Polski. Umowa kupna-sprzedaży zawierana jest pomiędzy dostawcą w USA/Kanadzie (np. sklepem internetowym) a kupującym. USBOX bierze odpowiedzialność za dostawę logistyczną przesyłek od momentu, kiedy pojawiają się w magazynie w USA/Kanadzie do chwili dostarczenia ich do zamawiającego. Nie bierzemy odpowiedzialności za zawartość przesyłek oraz ich zgodność z zamówieniem. Możemy natomiast wspomóc logistykę dostawy produktów reklamowanych do sprzedawcy.
Sprzedający w USA/Kanadzie zobowiązany jest do przestrzegania poniższych form gwarancyjnych:
- odpowiedzialność w ramach tzw. express warranty (m.in. za wady towaru) – odpowiada za to sprzedawca. Każdy stan osobno określa czas przeznaczony na zgłoszenie reklamacji. Sprzedawca, opisując produkt w określony sposób (np. wskazując konkretne parametry), automatycznie kształtuje zakres gwarancji express warranty. Z kolei opinie i rekomendacje sprzedawcy nie mają wpływu na tę gwarancję;
- odpowiedzialność w ramach tzw. implied warranty (za przydatność, ogólną lub w konkretnym celu) – odpowiada za to sprzedawca. Każdy produkt, nawet sprzedawany bez pisemnej gwarancji, ma dzięki prawom stanowym tzw. niepisaną gwarancję (implied warranty). Oznacza to, że każdy produkt powinien spełniać przewidzianą funkcję. Niepisana gwarancja chroni konsumenta również wtedy, gdy usterka jest tylko kosmetyczna;
- gwarancja w ramach tzw. extended warranty (odpowiednik polskiej gwarancji). Dotyczące jej szczegóły zawarte są w dokumencie gwarancyjnym albo w regulaminie sklepu. W praktyce będzie to gwarancja udzielana przez producenta. Jeżeli wskazuje on, że towar kupiony w USA/Kandzie jest objęty gwarancją poza USA/Kanadą, to możemy złożyć reklamację w trybie określonym również w dokumencie gwarancyjnym. W praktyce większość producentów dzieli swoją ofertę według regionów świata, wyodrębniając „terytoria gwarancyjne” – gwarancja na towar obowiązuje jedynie na tym wskazanym obszarze. Oznacza to, że towaru kupionego w USA/Kanadzie nie możemy w ramach gwarancji naprawić w Polsce.