Branża odzieżowa w transporcie międzynarodowym

Transport tkanin ma długą historię, kiedyś to jedwabny szlak łączył Chiny i Europę, będąc drogą transportową wielu produktów. Szlakiem tym transportowano m.in. jedwab, a sama droga święciła największe znaczenie od III wieku p. n. e. do VI wieku n. e., od tego czasu tracąc na ważności, niemal przestając istnieć w wieku XVII w związku z odkryciem drogi morskiej do Chin. Od tamtego momentu transport morski zdominował wymianę towarową między wschodem a zachodem. Co roku dziesiątki milionów kontenerów płyną z jednej strony na drugą i odwrotnie.

Transport tkanin ma długą historię, kiedyś to jedwabny szlak łączył Chiny i Europę, będąc drogą transportową wielu produktów. Szlakiem tym transportowano m.in. jedwab, a sama droga święciła największe znaczenie od III wieku p. n. e. do VI wieku n. e., od tego czasu tracąc na ważności, niemal przestając istnieć w wieku XVII w związku z odkryciem drogi morskiej do Chin. Od tamtego momentu transport morski zdominował wymianę towarową między wschodem a zachodem. Co roku dziesiątki milionów kontenerów płyną z jednej strony na drugą i odwrotnie.

 

 

W chwili obecnej większość światowej odzieży jest produkowana w Azji, a spoglądając na swoje ubranie możemy mieć niemal pewność, że jakaś część naszej garderoby pochodzi z tamtego rejonu. Polacy również chętnie importują lub zlecają produkcję odzieży w krajach rozwijających się typu Indie, Pakistan, Indonezja czy właśnie Chiny. Powód jest bardzo prosty: koszty. Płaca jest tam niższa, a wydajność wyższa, to przekłada się na bardzo dużą konkurencyjność.

 

Od 2013 roku zaczęła działać również koncepcja nowego jedwabnego szlaku, jest to pociąg łączący Chiny z Europą. Czas transportu został skrócony trzykrotnie, z około 42 do 14 dni. Dla sklepów sprzedających odzież w naszym kraju, jest to bardzo ciekawa alternatywa. W przypadku braków towarowych można szybko wykonać zamówienie i stosunkowo, krótko na nie oczekiwać. Zdecydowanie szybciej niż drogą morską.

 

W USBOX możemy transportować towary z/do Chin zarówno drogą kolejową lub morską. Zapraszamy do wyceny.

Link do wyceny