Garść informacji o suplementach i zasadach ich sprzedaży w USA

Badania wykazują, iż 72% Polaków zażywa suplementy, a 48% robi to regularnie. Jak natomiast wygląda sprawa z obywatelami USA?

Badania wykazują, iż 72% Polaków zażywa suplementy, a 48% robi to regularnie. Jak natomiast wygląda sprawa z obywatelami USA?

 

Ponad 50% obywateli Stanów Zjednoczonych kupuje i zażywa regularnie suplementy diety. Łącznie na ich kupno wydają 22 miliardy rocznie, gdzie 350 dolarów przypada na jednego Amerykanina. Nic dziwnego więc, że sprzedaż tych produktów rośnie co rok o mniej więcej 6%!

 

Na tych wynikach korzystają amerykańskie sklepy spożywcze, o czym świadczy fakt, iż suplementy diety generują 5%  ich obrotów. Powodem tej sytuacji jest również ogromna marża – 10 krotnie większa od marży na klasycznych produktach spożywczych. Zakup suplementów za pośrednictwem Internetu jest znacznie tańszy.

 

 

Kwasy omega-3, multiwitaminy oraz witamina D są podstawą zawartości suplementów diety. 90% tego typu preparatów sprzedawanych za pośrednictwem serwisu Amazon stanowią wyroby białkowe. 90 milionów użytkowników portalu, posiadających konto Premium, przeznacza na zakupy za pośrednictwem portalu przeciętnie 1300 dolarów na rok. Jednak by skorzystać ze sprzedaży suplementów, należy działać zgodnie z prawem. Po wykryciu przez serwis sprzedaży suplementów niezgodnej z amerykańskim prawem, ma on możliwość natychmiastowej blokady konta, z którego odbywa się dystrybucja. Dodatkowo, firma wymaga opłaty rejestracyjnej w wysokości 3000 dolarów dla nowych sprzedawców suplementów w USA oraz posiadania polisy ubezpieczeniowej. Kliknij w link.

 

Sprzedaż suplementów diety na rynku amerykańskim jest możliwa jedynie przy spełnieniu szeregu różnych regulacji nakładanych głównie przez agencję FDA (Food and Drug Administration). Producenci mają obowiązek rejestracji ich w powyższej agencji. Jeśli ktoś eksportuje tego typu towar do USA, to musi dostarczyć taką informację do FDA przed dotarciem przesyłki na miejsce. Etykiety opakowań muszą spełniać obostrzenia federalne. Natomiast jeśli środki zostaną uznane za lek, to wymagania formalne wobec tego produktu znacznie wzrosną. Również władze poszczególnych stanów mają możliwość dokonania analizy składu i na jej podstawie nałożyć kary finansowe w przypadku niezgodności z etykietą. Więcej informacji na temat regulacji Food and Drug Administration dostępne jest pod tym linkiem.

 

By do wkroczenia na rynek USA podejść rzetelnie, należy od początku myśleć o dostosowaniu swoich produktów do restrykcyjnych wymogów prawnych w tym państwie. Niezbędne jest również poprawne przygotowanie całej kampanii promocyjnej związanej z wprowadzeniem nowych suplementów na rynek Stanów Zjednoczonych.