Współpraca między Polską a Turcją wciąż ulega zacieśnieniu. W związku z tym USBOX wprowadza rozwiązania mające ułatwić wymianę towarową z tym regionem. Jeśli zastanawiasz się, czy warto wejść wraz ze swoimi produktami na rynek turecki, zapoznaj się z poniższą listą.
Rolnictwo i branża spożywcza
Turcy przejmują coraz chętniej zachodnie wzorce, a ich poziom życia wzrasta. Zapowiada się także rozwój demograficzny. Wszystko to wskazuje na wzrost zapotrzebowania w tym kraju na dobrej jakości mięso, w szczególności wołowe, baraninę, kozie, a także przetwory mleczne. Zainteresowaniem cieszyć będzie się także żywność przetworzona oraz typu Fast food. Wzrost świadomości społeczeństwa tureckiego dowodzi, iż również zdrowa żywność, jak i odżywki ( z naciskiem na dzieci ) zaczyna być w tym rejonie coraz bardziej pożądana.
Środki higieny osobistej, kosmetyki, środki toaletowe
Zmiany kulturowe oraz trendy prognozują, iż rynek kosmetyczny w Turcji będzie się rozwijał. Szampony, ale i inne środki pielęgnujące włosy, artykuły do kąpieli, makijażu jak i demakijażu, perfumy, wody toaletowe oraz kolońskie, dezodoranty a także antyperspiranty są bardzo poszukiwane na rynku. Na uznanie zasługują również produkty do pielęgnacji dla mężczyzn oraz niemowląt, a także środki higieny jamy ustnej czy depilatory.
Przemysł motoryzacyjny
Turcja niestety słynie ze złej kondycji dróg lokalnych, przy dużym natężeniu ruchu. Zasady jazdy są o wiele częściej łamane niż w Polsce, co skutkuje dużą ilością wypadków. Również jakość paliw w tym kraju nie zasługuje na pochwałę. Z tego względu eksporterzy towarów takich jak amortyzatory, oświetlenie, hydraulika, czy elementy nadwozia, mogą liczyć na spory zysk. Natomiast skrzynie biegów, sprzęgła, opony, okładziny hamulcowe to produkty równie perspektywiczne, ponieważ dzięki trwającym procesom dostosowawczym wzrasta popyt na zaawansowany sprzęt służący do diagnostyki, kontroli pojazdów.